Někteří lidé se domnívají, že je to zbytečné. Inu, je to jejich věc, sami poznají, že chybují. Zase na druhou stranu je pravda, že některé závady jsou dost nevypočitatelné. Například u EGR. Ti kdo ho mají samozřejmě vědí o čem je řeč. Ti co to netuší by neměli následný odstavec přeskočit. Dozví se mnoho zajímavého. Takže EGR je zkratka z anglického Exhaust Gas Recirculation a je to část motoru. Což vám asi došlo. Jen nevíte kde. No, nemá to každý motor, převážně pouze naftové. V každém případě je účel tohoto zařízení snižovat emise oxidů dusíku. Posílá část plynů z výfuku zpátky a tím sníží teplotu.
Takže se tím šetří životní prostředí. Tato problematika EGR je samozřejmě o dost složitější, ale nelze ji zde detailisticky rozebírat. My jen vezmeme v úvahu fakt, že prostě hodně zlobí. Může se to projevovat různě, trháním motoru,kolísáním otáček nebo vůbec snížením výkonu. A když to otravuje pořád, není se co divit, že se proti tomu začne něco dělat a většinou následuje deaktivace EGR ventilu.
Tento hodně sporný zákrok ve svém voze však raději nedělejte sami. Kromě zaslepení, které byste možná zvládli jde ještě také o úpravu softwaru a zde bez speciálních znalostí toho moc nezmůžete. Vlastně skoro nic. Proto neriskujte nějaké velké škody a domluvte si návštěvu servisu, kde vám to provedou. Za jakou cenu? Ta není jednotná, je to dáno více elementy, takže ji zde nelze uvést, ale jen tak opravdu zhruba počítejte s částkou od dvou tisíce korun do zhruba čtyř tisíc. Je to však vratná investice, protože ihned po zákroku vám klesne spotřeba, a to dost podstatně. Pokud chcete kontakt na firmu, která toto provádí, tak klikněte na odkaz, který je umístěn zhruba v polovině článku a je jinou barvou textu, pravděpodobně modrou. Po tomto kliknutí už budete automaticky přeneseni na webovou stránku a zde je možno si to zařídit.