I když je úžasné, že se vám podařilo napsat vlastní knihu, není to bohužel konec vaší práce. Respektive, je, pokud jste knihu psali pouze k sobě do šuplíku. Pokud ale chcete, aby se kniha četla a dostala se ke čtenářům, musíte s ní dále pracovat. Ono už najít nakladatelství, které vám knihu vydá, je celkem oříšek. Pokud ho najdete, dobře pro vás. Nakladatelství se z velké části postará i o marketing. Jestli si ale knihu vydáváte samonákladem, budete potřebovat k vydané knize i dobrý a propracovaný marketing.
My vám dáme pár typů, jak na to.
Sociální sítě
Využívejte sociální sítě. Založte sobě, jako autorovi, nebo přímo vaší knize, facebookovou, instagramovou stránku, nebo profil na jiné sociální síti. Na sociálních sítích pak můžete zveřejňovat ukázky z knihy, recenze od čtenářů nebo třeba pořádat soutěže o výtisky vaší knihy.
Spusťte svůj web
Webová stránka vám dává možnost představit vaši knihu i vás samotné, jako autora. Můžete na něj umístit odkaz na to, kde si mohou lidé vaši knihu koupit. Můžete zde umístit také třeba ukázku části knihy. V neposlední řadě je dobré zde umístit i kontakt na vás, ať už pro čtenáře, nebo média.
Reklamní předměty
Skvělý způsob, jak vaši knihu propagovat, jsou reklamní předměty. Skvělé je, že je můžete pořídit opravdu velmi levně. A co by se hodilo jako reklamní předmět? Záleží samozřejmě na tom, o čem vaše kniha je. Ale reklamní předmět může být třeba záložka, obal na knihu nebo jen obyčejný notes či propiska. Reklamní předměty pak můžete rozdávat na akcích, kde budete propagovat svou knihu.
Spojte se s knihkupectvími
I když vydáváváte knihu sami, neznamená to rozhodně, že by se neměla prodávat v knihkupectvích. Jen si ji budete muset zajistit sami. Jinak si totiž distribuci knih zajistí samo nakladatelství. Kontaktujte jak sítě knihkupectví, tak menší, soukromá knihkupectví.